samen met pa en ma deel 1 - Reisverslag uit Perth, Australië van Lara Helder - WaarBenJij.nu samen met pa en ma deel 1 - Reisverslag uit Perth, Australië van Lara Helder - WaarBenJij.nu

samen met pa en ma deel 1

Door: Lara van den Helder

Blijf op de hoogte en volg Lara

01 Mei 2019 | Australië, Perth

hallo allemaal,

Laten we maar weer beginnen waar ik gebleven was: De laatste 3 weken van werk. Ik gok dat de ene laatste week en die week er voor het aller vervelendste waren van alle. ze gingen niet echt heel snel maar overleven deed ik wel. De laatste week was wel een ander verhaal. Alles inpakken, nog een paar wasjes draaien, stressen omdat je ouders bijna komen, enz. enz. De vrijdag van 12 april was het dan eindelijk zo ver mijn laatste werkdag en mijn ouders landen rond 21:00 in Melbourne. Dus na dat werk was afgelopen (we waren 1,5 uur eerder klaar wat eigenlijk wel lekker uitkwam) iedereen gedag zeggen en op naar huis om de laatste dingen in mijn tas te doen en te wachten tot ik word uitgecheckt en het tijd is om richting Melbourne te vertrekken. Na een 2 uur rit even mijn spullen afzetten in het hotel en zorgen dat de snacks voor pa en ma in de auto klaar liggen als ze instappen. Op het vliegveld zelf helemaal in de war. Waar moet ik parkeren? Waar moet ik zijn? Nog 1 keer de verkeerde kant op gestuurd maar eindelijk bij de juiste aankomsthal aangekomen (en nog op tijd ook!). Toen ik mijn ouders zag was ik dolgelukkig en ben ik (naar mijn idee) ook niet meer echt stil geweest en alleen maar gepraat, want ja je mist ze toch een beetje. De 2 dagen daarna hebben we Melbourne verkent met de free walking tour, Victoria markt en Melbournes zijn leuke straatjes en steegjes.
Na Melbourne doorgereden naar de great ocean road. We hebben super mooie stranden, parken en wilde koala’s gezien wat allemaal helemaal te gek was. Koala’s slapen 20 uur per dag maar wij hadden het geluk om ze te zien eten klimmen en 1tje zelfs te zien plassen haha.
Na de great ocean road door naar Adelaide wat een erg leuke best rustige stad is. Adelaide is zeker de moeite waard om te bezoeken maar naar 1 dag heb je het CBD wel gezien.
Toen door richting de outback en Uluru. We wilde eigenlijk voor we gingen rijden nog boodschappen doen voor een paar voorraadjes want in de outback weet je nooit wat je tegenkomt maar het was goede vrijdag en alles was dicht. Dus hebben we in Port Augusta (na lange files) gecampeerd en daar de dag erna boodschappen gedaan.
Toen gingen we de outback in en wat zijn we de eerste dag veel dode kangoeroes tegenkomen! Toen bij een roadhouse ons tentje opgezet. Na een van de lekkerste burgers gegeten te hebben die ik ooit heb gehad even ‘rustig’ in het tentje te gaan liggen toen de wind storm uitbrak. Mijn tentje en ik werden samen bijna weggeblazen en heb 20 min in de tent gelegen om te proberen te voorkomen dat dat niet zou gebeuren. Uiteindelijke onze tenten verplaatst achter een gebouw. Dus goede eerste avond in de outback. De dag daarna naar een Free camping gereden 1 uur van Uluru af. Ik heb onderweg weg nog een Dingo gezien (australiese wilden hond) wat wel erg tof was. De dag daarna waren we naar Uluru gegaan wat gewoon super tof was. De zonsondergang was ook geweldig. 1 nadeel was wel dat we in het donker terug moesten rijden en dan zie je echt niks voor ogen. We hebben wel nog een andere dingo gezien. De dag daarna terug richting Cooper Pedy gereden en onze tent opgezet in de enige ondergrondse (volgens de eigenaares) camping van de wereld. Cooper Pedy is een schattig stadje en zeker even moeite waard om in rond te lopen, met alle opal winkels en ondergrondse gebouwen.
Toen de outback weer uit en richting Kargoolie. Nergens een supermarkt in de buurt dus we waren blij dat we nog steeds een voorraadje hadden maar we baalde ook want de chips en frisdranken waren op :p. Na een paar mooie uitzichten over zee, waar we ook een dolfijn hebben gezien, de langste rechte weg hebben overleeft in australië die 91 miles (+/- 146,9 kilometer) en langs mooie bossen gereden te hebben eindelijk in Kargoolie aan gekomen. Dit is een goud mine stad. We hebben bij de superpit de expolsie van de dag gezien, naar 2 museums geweest dat interessant was en nog beetje door de stad gelopen.
Nu zijn we in Perth en hebben onze eerste dag door het CBD gelopen. Mijn eerste indruk van Perth is dat het een erg mooie en moderne stad is met veel groen.
Met pa en ma gaat het ook erg goed. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het voor mij wel even erg wennen was/nog is om ze bij me te hebben ook al zijn we bijna 3 weken verder en gaat pa al weer bijna naar huis :(. Het is vooral wennen dat je opeens weer te horen krijgt: Lara drink wat meer water, Lara vergeet je niet in te smeren, Lara vergeet niet… enz. enz. maar ben toch wel weer erg blij dat ze er zijn.

  • 01 Mei 2019 - 09:39

    Clemens:

    Echt wel gaaf om dit samen te kunnen en mogen doen.

  • 01 Mei 2019 - 15:24

    Sanne:

    Wauww zo gaaf! Geweldige foto's! Geniet er lekker van dat je ouders er nu zijn, want als ze weer weg gaan dan is het opeens weer stil :P Ben wel heel jaloers hoor ziet er geweldig uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Lara

Hier lees je alles over mijn 9 maanden in Australië.

Actief sinds 16 Nov. 2018
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 3380

Voorgaande reizen:

15 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

15 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

16 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

16 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

16 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

07 November 2018 - 22 Augustus 2018

Mijn reis door Australië

Landen bezocht: