Darwin - Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lara Helder - WaarBenJij.nu Darwin - Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lara Helder - WaarBenJij.nu

Darwin - Cairns

Door: Lara

Blijf op de hoogte en volg Lara

23 Juni 2019 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,

Samen met Gaia ben ik in de auto gestapt nog niet wetende hoe leuk mijn reis zou gaan worden. We zijn begonnen met rijden naar kakadu wat een super mooi natuurpark is. Daarna zijn we doorgereden naar edith falls katherine en the hotsprings at materanka. Wat super erg de moeite waard was om naartoe te gaan en wat super mooi. Maar Australië is Australië niet als je ook veel tijd in de auto zit zonder dat je echt iets ziet. Dus wat doe je dan? Je gaat vooral praten met elkaar en verhalen en belevenissen uitwisselen. Of te wel Gaia en ik kennen elkaar nog geen week (op dat moment) en voelt alsof we elkaar al erg lang kennen en we hebben een super connectie. Onze reis vervolgd naar Normanton en toen de super mooie zonsondergang gezien in Karumba met een helse tocht met veel kangoeroes die oversteken terug naar de camping. Vanaf daar vooral door gereden richting Cairns met nog 1 dag in de omgeving van Cairns rond gekeken waar super mooie watervallen waren. De dag erna wat de 17de was gingen we richting het regenwoud net wat boven cairns en ik ben daar verliefd geworden op de stranden en de natuur. Daar ook hoog in de bomen wezen abseilen wat super leuk was om te doen. Op de 18de keerde we weer terug richting Cairns omdat we mijn verjaardag op de 19de daar wilde vieren. Met toeval hadden we ook een meisje ontmoet (Coral) die ook uit Israël komt en die ook de 19de jarig was dus hebben we de hele dag met zijn 3 geviert (en nu gaan we alleen nog maar met elkaar om) en ook nog met een jongen die Gaia al van thuis kende (Ori). Mijn verjaardag was super leuk en chill. Gaia maakte me al wakker door ballonnen in de kamer te gooien en we hebben natuurlijk grote stukken taart gegeten. De 20ste was daarnaast ook super (buiten de zeeziekte om dan). Maar we zijn naar de Great Barrier Reef geweest en ik heb 2 keer gedoken! Een ervaring om nooit meer te vergeten. En als of het magneten zijn ontmoeten we nog een paar Israëlische mensen waarmee we gingen uit eten na het duiken.(Ik was de enige die niet uit Israël komt.) 1 voordeel dat je zo veel Israëlische mensen leert kennen, ik heb daar nu overal al een slaapplek met leuke mensen om mij heen ;) .Maar nog een super leuk gespreken gehad met mensen daar. De dag erna hebben we genoten van het feit dat we konden uitslapen en zijn we daarna naar een waterval geweest. Gister zijn we naar het strand geweest met Salman (iemand van de great barrier reef) en hebben we een super leuke dag gehad. vandaag is de laatste dag van mij en Gaia in Cairns en we zijn stiekem erg verdrietig dat we Coral en Salman moeten achterlaten in Cairns… Ori komt wel met ons mee. Gelukkig zijn er wel weer andere mooie dingen in het vooruitzicht!

Groetjes van Down Under.

  • 25 Juni 2019 - 08:42

    Mrieke:

    Wat een geweldige reis Lara en wat doe je het goed, wat maak je een hoop mee (jij gaat nooit meer wennen in Nieuwkoop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Lara

Hier lees je alles over mijn 9 maanden in Australië.

Actief sinds 16 Nov. 2018
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 3369

Voorgaande reizen:

15 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

15 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

16 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

16 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

16 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

07 November 2018 - 22 Augustus 2018

Mijn reis door Australië

Landen bezocht: