van Melbourne naar Werk - Reisverslag uit Shepparton, Australië van Lara Helder - WaarBenJij.nu van Melbourne naar Werk - Reisverslag uit Shepparton, Australië van Lara Helder - WaarBenJij.nu

van Melbourne naar Werk

Door: Lara

Blijf op de hoogte en volg Lara

26 December 2018 | Australië, Shepparton

Hoi iedereen,

Melbourne is een super leuke stad wil ik ten eerste even zeggen. Gezellig mensen leuke parkjes en pleintjes waar je even rustig kan zitten.
De dag na de free tour heb ik lekker in een park gezeten en wat gelezen en geschreven en door de stad heen geslenterd. De dag daarna ben ik met een meisje die ik via Dutchies in Australië had ontmoet de stad in geweest. Onze eerste idee was om naar het aquarium te gaan maar dat vond ze achteraf toch een beetje duur. Dus zijn we naar een museum geweest wat ik best tof vond. De dagen die er op volgde ben ik vooral bezig geweest met door de stad heen lopen en genieten van nog even vrije tijd. Na een paar dagen ben ik van hostel gewisseld. Dit hostel had een kleine keuken geen ergo en deze dagen zou het erg warm worden en was het erg warm. In het andere hostel was het in ieder geval een stuk beter.
Als iemand ooit in Melbourne komt en van leuke markten houd zou ik zeker niet de victoria markt overslaan als ik jou was. Het is een erg leuke markt en ook zeker niet duur. Ik heb ook in Melbourne met Frouwke (Van surf kamp) 2 super leuke dagen gehad. De eerste dag gingen we naar het reuzen rad in Melbourne. Het is zeker de moeitewaard om daar heen te gaan. Je zit er 30 min in en ze wijzen je soms op een paar plekken en gebouwen die vanaf daar boven kan zien. De tweede dag hebben we vooral de victoria markt en het winkel centrum in geweest omdat het regende.
Mijn laatste dagen in Melbourne waren niet zo bijzonder. Een beetje door de straten heen gelopen en de street art bekeken wat wel tof was.
Zondag de 16de ging ik dan op weg naar Shepparton omdat die maandag mijn werk zou beginnen. Ik werd vriendelijk ontvangen door een Belgisch meisje Amy die hier voorlopig ook mijn kamer genood is. Ze heeft mij beetje weg wijs gemaakt door de buurt. Ik deel het huis voor de rest met 5 andere meiden. Nog een Nederlander, Italiaan, Ierse en 2 Franse die in de zelfde week als mij beginnen.
De maandag begon ik dan al gelijk met werk. De hele dag appels en peren controleren of ze goed zijn om naar de winkel te gaan. Geloof me niet mijn favoriete werk maar ik kon het ook zeker erger treffen.
Ik kwam tijdens deze week al snel achter dat ik het goed kan vinden met Amy, de twee Franse van mijn huis, een Franse van het andere huis (Susan) en een Nederlander van het andere huis (Melanie).
Amy en Melanie blijven ook met kerst hier samen met een meisje uit Chili Sofia dus besloten we om kerst cadeautjes te doen. Ik had Melanie dus heb ik voor haar een cadeautje gekocht die we dan op kerst avond aan elkaar kunnen geven. De zaterdag ben ik samen met Amy de stad in geweest om wat te winkelen en heb ik een leuk hempje gekocht. De dag daarna ging in samen met Melanie naar het zwembad wat ook wel erg fijn was. De maandag hoefde we niet te werken omdat de meeste meiden weg waren voor kerst dus hebben we boodschappen gedaan om de avond even lekker te eten. We hadden als voorafje hapjes uit de oven en brood met kruidenboter. Als hoofd gerecht aardappeltjes, groente en kip rollade. Toetje bestond uit ijs. Melanie was blij met haar cadeautje en met veel toeval had zij mij ook. Ik heb een waterfles, chocola en shower gel gekregen.
1ste kerst dag even naar het huis van Melanie geweest maar het was te warm om wat te doen. En 2de kerst dag, wat vandaag is, ben ik met Melanie even naar de stad geweest omdat ze hier niet echt 2de kerst dag kennen maar boxing day dus veel dingen zijn met korting te koop in winkels. En daarna met Amy en Melanie gezwommen wat ook echt heerlijk was.
Morgen mag ik weer werken voor 2 dagen en dan al weer weekend.
Ik hoop jullie een beetje op de hoogte hebben gebracht!

Groetjes
Lara

  • 26 December 2018 - 05:57

    Clemens:

    Leuk wijffie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Shepparton

Lara

Hier lees je alles over mijn 9 maanden in Australië.

Actief sinds 16 Nov. 2018
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 3375

Voorgaande reizen:

15 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

15 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

16 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

16 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

16 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

07 November 2018 - 22 Augustus 2018

Mijn reis door Australië

Landen bezocht: